دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
عضو شورای شهر در گفت‌وگو با آنا مطرح کرد:

مطالبه جدی بر عدم استفاده از کودک کار توسط پیمانکاران 

مطالبه جدی بر عدم استفاده از کودک کار توسط پیمانکاران 
عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: اشکال اساسی ما به شیوه کنونی کارفرمایی پیمانکاری در پروژه‌های شهری است و تا زمانی که کارفرماها از پیمانکارانشان مطالبه جدی برای عدم استفاده از کودک کار نداشته باشند، اتفاق خوبی نمی‌افتد.
کد خبر : 858481

سید احمد علوی عضو شورای اسلامی شهر تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره روند افزایشی تعداد کودکان کار و خیابان اتباع خارجی در کشور اظهار کرد: حضور و افزایش این یک واقعیت تلخی است که نمی‌توانیم آن را انکار کنیم و مردم در چهارراه‌ها و خیابان‌های مختلف شهر با این کودکان روبرو هستند.

وی اضافه کرد: شهرداری یک بخش کوچکی از متولیان حوزه کودکان کار و خیابان است و می‌توانیم از شهرداری و سایر متولیان در دیگر نهادها در این حوزه برای کنترل این آسیب بخواهیم که اقداماتی را انجام دهند و یکی از راه‌های حساس کردن برنامه‌ریزان و متولیان حوزه کودکان کار و خیابان نسبت به این بچه‌ها برگزاری مراسم‌های مختلف با حضور این کودکان است.

بهترین راهکار برای ساماندهی کودکان کار چیست؟

عضو شورای اسلامی شهر تهران در تشریح اینکه بهترین راهکار برای ساماندهی کودکان کار و خیابان چیست، خاطرنشان کرد: اشکال اساسی ما در مورد کارفرمایی پیمانکاری است و تا زمانی که کارفرماها از پیمانکارانشان مطالبه جدی برای عدم استفاده از کودک کار نداشته باشند، اتفاق خوبی نمی‌افتد و یک بخش دیگر این است که کودکان کار و خیابان پدیده‌ای است که نمی‌توان آن را حاشا و انکار کرد.

علوی در ادامه تأکید کرد: برگزاری برنامه‌های ویژه کودکان کار و خیابان شاید برنامه ریزان شهر، مسئولان مرتبط با حوزه کودکان، برنامه ریزان سیاسی و ... را نسبت به این موضوع حساس کند که به هر حال این پدیده و رفع آن درمان می‌خواهد.

وی همچنین تصریح کرد: حتما مسئولان امر در حوزه کودکان کار و خیابان و حوزه آسیب‌های اجتماعی به طور تخصصی راهکارها را تبیین و تعیین کرده‌اند و راهکار نهایی را کمیته اجتماعی شورای شهر که با مدت‌هاست در این حوزه کار می‌کند، پیشرفت‌های خوبی در کاهش و کنترل معضل کودکان کار و خیابان داشته است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته